تجربه استفاده 10 روزه من از رایتل اعتباری و دائمی در تهران تست کامل + عکس

ثبت نام به راحتی و به آسانی از طریق سایت http://www.rightel.ir/ رایتل با پرداخت هزینه به صورت آنلاین سیمکارت اعتباری 20000 تومان و برای سیمکارت دائمی 126000 تومان امکان پذیر است. سیمکارت اعتباری توسط پست پیشتاز در 3 روز و سیمکارت دائمی توسط نماینده رایتل در 2 روز تحویل می‌گردد.
سیمکارت دائمی 48 ساعت بعد از تحویل فعال می‌شود ولی سیمکارت اعتباری از همان لحظه قابل استفاده است. و پس از قرار گرفتن سیمکارت در گوشی تنظیمات اتصال به اینترنت و MMS به سرعت از طرف شبکه ارسال می‌شود.
اگر تماس ویدئویی برای شما اهمیت دارد حتماً قبل از خرید رایتل از پشتیبانی گوشی خود از تماس ویدئویی و کارکرد آن با نسل سوم مطمئن شوید و به لیست گوشی‌های سازگاری هم که در سایت رایتل است اطمینان نکنید برای مثال با اینکه گوشی Nokia C6-01 جزء گوشی‌های تائید شده است با رایتل به طور کلی کار نمی‌کند و باید به شکلی قبلاً مطمئن شوید. و مثلا بایک سیمکارت رایتل که از کسی گرفته اید تست کنید.
من این تست 10 روزه را با دو گوشی سونی اریکسون Nokia N82 و Sony Ericsson K800i انجام دادم که هر دو بخوبی از 3G پشتیبانی می کنند:

آنتن دهی، اس ام اس، ام ام اس، صدا :
در طول مدت تست خط آنتن همیشه کاملاً پر نبود و سیگنال در حدود 85dBm-تا 102dBm-متغیر بود اما حتی در جاهایی که حتی آنتن دهی بسیار ضعیف بود نیز کیفیت صدا بسیار بسیار عالی بود، کیفیت صدا به طور محسوسی بهتر از همراه اول و ایرانسل است که واقعاً انتظارش را نداشتم که واقعا می تونم نمره عالی بدم. ارسال و دریافت SMS و MMS در داخل شبکه رایتل سرعت خیلی بالایی داره و خیلی سریع‌تر از ایرانسل و همراه اول هست. MMS تا 300 کیلوبایت به راحتی در داخل شبکه منتقل می‌شود و به ایرانسل و همراه اول امکان‌پذیر نیست، اما SMS به راحتی بین ایرانسل و همراه اول و رایتل بدون هیچ مشکلی رد و بدل می‌شود.

تماس ویدئویی، مصرف باتری:
دو عامل مهم بر تماس ویدئویی تأثیر گذار است اول نوع و کیفیت دوربین گوشی و دوم اینکه آیا در فضای باز هستید یا در داخل ساختمان، اگر در فضای بسته و با دوربین معمولی یک گوشی معمولی تماس ویدئویی بگیرید واقعاً نا امید می‌شوید چون تماس ویدئویی به صورت فریز شده و تکه تکه و خیلی بی کیفیت خواهد بود مخصوصاً اینکه نور در جائی که شما هستید کم باشد!!!
اما در فضای باز و با یک گوشی و دوربین خوب تماس ویدئویی تقریباً قابل قبوله اما کلاً من زیاد از تماس ویدئویی خوشم نیامد چون کیفیت خیلی پائینی داره مخصوصا زمان دیدن یک سوژه متحرک...
مصرف باتری در نسل سوم بالاتره و مثلا باتری گوشی من دقیقا نصف زمانی که سیمکارت های ایرانسل و همراه اول توش بود کار میکنه. البته حتی اگر با گوشی کاری نداشته باشید و اصلا حرف نزنید هم باز باتری شما نصف مدت زمان سیمکارتهای ایرانسل و همراه اول عمر می‌کند به علت باند فرکانسی بالاتر و عرض باند بیشتر و تکنولوژی کاملا متفاوت آن! من که واقعا مشکل باتری دارم...

اینترنت سریع نسل سوم (HSPA+)
البته منظور از پر سرعت 256 کیلوبیت در ثانیه است!! این همه عرض باند وجود داره و تنها با سرعت 256 می تونید به اینترنت وصل به شین!!
اما تنها خوبیش اینه که سرعت کاملا پایداره در حرکت، شب، روز سرعت کاملا پایدار و بدون تغییر هست و دقیقا همیشه روی 32 کیلوبایت در ثانیه ثابت است. این موضوع در تکنولوژی‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل اصلا وجود نداره و با هر تکان یا تغییر مکان گوشی سرعت از صفر تا مثلا هرچی که هست بالا پائین میشه! کلا اینترنتش بسیار خوب و پایداره...


تعرفه های سیمکارت دائمی: با پیش شماره 0920
تماس صوتی درون شبکه ریال / دقیقه 555
تماس صوتی برون شبکه ریال / دقیقه 625
تماس تصویری ریال / دقیقه 1495
پیامک فارسی ریال / پیامک 89
پیامک انگلیسی ریال / پیامک 220
پیام چندرسانه ای درون شبکه ریال / پیام چندرسانه ای 400
اینترنت 3G ریال / کیلوبایت 0.5 نیم ریال

با گرفتن کد *140# صورتحساب لحظه ای سیمکارت دائمی هم قابل مشاهده است. و همان لحظه شناسه قبض و پرداخت نشان داده میشود و می توانید غیر حضوری و راحت بپردارید.

تعرفه های سیمکارت اعتباری: با پیش شماره 0921
تماس صوتی درون شبکه ریال / دقیقه 695
تماس صوتی برون شبکه ریال / دقیقه 895
تماس تصویری ریال / دقیقه 1995
پیامک فارسی ریال / پیامک 89
پیامک انگلیسی ریال / پیامک 220
پیام چندرسانه ای درون شبکه ریال / پیام چندرسانه ای 400
اینترنت 3G ریال / کیلوبایت 0.5 نیم ریال

با گرفتن کد *140# اعتبار سیمکارت اعتباری هم قابل مشاهده است.

روش های مختلف شارژ سیمکارت اعتباری واعتبار سیمکارت:
دستگاه های خودپرداز بانک ها و درگاه اینترنتی بانک ها
در حال حاضر خرید شارژ رایتل از طریق دستگاه های خودپرداز بانک های پاسارگاد و سامان میسر است و به زودی با اضافه شدن سایر بانک ها توسعه خواهد یافت.مشترکان سیم کارت های اعتباری رایتل می توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی بانک های پاسارگاد نسبت به خرید کارت شارژهای بیست، پنجاه و یکصد هزار ریالی اقدام نمایند.همچنین در آینده ای نزدیک، درگاه اینترنتی سایر بانک ها نیز امکان خرید کارت شارژهای رایتل را ارائه خواهند داد.

مبلغ و مدت اعتبار انواع شارژ رایتل:
شارژ 20000 ریالی - قیمت (ریال) 20000 مبلغ اعتبار (ریال) 19048 مهلت اعتبار شارژ (روز) 90
شارژ 50000 ریالی - قیمت (ریال) 50000 مبلغ اعتبار (ریال) 47619 مهلت اعتبار شارژ (روز) 270
شارژ 100000 ریالی - قیمت (ریال) 100000 مبلغ اعتبار (ریال) 95238 مهلت اعتبار شارژ (روز) 540
مدت اعتبار از زمان وارد کردن شماره رمز محاسبه می گردد.اگر مشترک تا مهلت زمان تعیین شده تمام مبلغ شارژ خود را استفاده ننماید، پس از اتمام مهلت اعتبار، سیم کارت وی یکطرفه می گردد و به محض شارژ مجدد مبلغ اعتبار باقی مانده از شارژ قبلی به اعتبار جدید اضافه می شود.در صورت خرید شارژ جدید پیش از پایان مهلت اعتبار شارژ قبلی هر کدام از مدت زمان های مربوط به شارژ جدید یا قدیم که بیشتر باشند، به عنوان مدت اعتبار جدید لحاظ می گردد.

چرخه عمر سیم کارت اعتباری:
قطع یکطرفه : در صورتی که مبلغ اعتبار و یا مهلت استفاده از اعتبار به اتمام رسیده باشد، سیم کارت از حالت فعال به یکطرفه تبدیل خواهد شد. سیم کارت یکطرفه تنها می تواند تماس های ویدوئی و صوتی، پیامک و پیام چند رسانه ای را دریافت نماید.امکان تماس با مرکز تماس رایتل و تلفن های اضطراری برای سیم کارت یکطرفه وجود دارد. مشترک در صورت شارژ مجدد از حالت قطع یکطرفه به فعال تبدیل خواهد شد.
قطع دو طرفه : در صورتی که مشترک به مدت 270 روز مداوم در حالت یکطرفه باقی بماند به صورت دو طرفه قطع خواهد شد. به این معنی که کلیه خدمات به جز امکان تماس با مرکز تماس رایتل و تلفن های اضطراری برای مشترک غیر فعال خواهد بود. مشترک می تواند با شارژ مجدد از حالت قطع دوطرفه به فعال تبدیل شود.
منقضی : در صورتی که مشترک به مدت 90 روز مداوم در حالت قطع دو طرفه باقی بماند، سیم کارت و شماره همراه او منقضی شده و قابل واگذاری به دیگران خواهد بود.

مرکز تماس رایتل
مرکز تماس رایتل با شماره 2920 از طریق سیم کارت رایتل و یا 0212920 از سایر خطوط می باشد.

چند تا عکس هم از کیفیت اینترنت و تماس ویدئویی و آنتن دهی و اتصال گوشی به اینترنت و بسته سیمکارت هم قرار دادم..

معایب:
تماس ویدئویی کیفیت خوبی ندارد
پوشش شبکه فعلا در چند شهر است
مصرف باتری در نسل سوم بالاتره و این مختص رایتل نیست و البته عیب رایتل محسوب نمی شود.

مزایا:
کیفیت صدای بسیار عالی و طبیعی به نسبت سایر اپراتورها که حالت صدای تلفنی وجود دارد، در رایتل مانند اینه که اون شخص پیش شما داره صحبت میکنه البته در رایتل به رایتل این کیفیت خیلی بهتر مشخصه.
ارسال و دریافت سریع MMSو سرعت پایدار و بدون تغییر اینترنت حتی در آنتن دهی ضعیف در همه ساعات شبانه روز و در حرکت
حتی با یک خط آنتن هیچ مشکلی در تماس و دیتا نخواهید داشت.

نتیجه گیری: 
تا اینجا من از همه چیز رایتل بجز تماس ویدئویی 100 درصد راضی بودم و هیچ مشکلی در هیچ چیز ندیدم اگر به همین شکل بتونه ادامه بده پوشش شبکه خودشو سریع انجام بده اپراتور موفقی خواهد شد.

هرچی از قلم افتاده دوستان بفرمائید تا بگم! ادامه مطلب



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

 در ادامه مطلب 



ادامه مطلب...
تاریخ: جمعه 14 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

اپدیت جدید اندروید برای htc one x و one s به جیلی بین تا یک ماه دیگه منبع gsm




تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

 این بار سامسونگ پیش قدم شده و از اپل شکایت کرده اون هم از ایفون 5 چرا این همه کار های بچه گانه 



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

 عد از شایعات در مورد گوشی HTC One X+  اکنون این کمپانی تایوانی به طور رسمی مشخصات این گوشی را اعلام کرد.

 

به گزارش جی اس ام این گوشی قرار است جایگزین نسل موفق قبلی این گوشی یعنی One X  شود و دقیقا ظاهری مانند نسل قبل خود دارد.

 

Peter Chou مدیر کمپانی HTC  گفته‌است که با معرفی این گوشی ما سری گوشی‌های One X را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهیم کرد.

 

این گوشی از همین ماه در آسیای شمالی و اروپا عرضه می‌شود و از ماه آینده نیز در آسیای جنوبی عرضه می‌شود.

 

در ضمن HTC تاکیید کرده‌است که بروزرسانی آندروید بستنی حصیری 4.1 برای One X و One S همین ماه ارائه می‌شود.



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

 داخل این بلاگ اپلکشن های ios اندروید برنامه های کار بردی ویندوز به اضافه مقالات مختلف در مورد تکنولوزی قرار می گیره




تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

 




تاریخ: پنج شنبه 13 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط ali

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 20673
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1